۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱

در راستای توسعه طرح آبیاری نوین؛

۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت

۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت

سمنان - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: مبلغ ۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از محل توسعه روش های نوین آبیاری برای استان اختصاص یافت.

حسین شاهینی در گفتگو با خبرنگار مهر از انعقاد قرارداد عاملیت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان، افزود: برای شروع عملیات اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از محل اعتبار سال جاری در شهرستان ها، بر اساس طرح  های آماده اجرا  و در حال اجرا اعتبار تخصصی مرحله  اول توسعه روش های نوین آبیاری بین هفت صندوق شهرستانی و یک صندوق استانی توزیع  شد.

وی افزود: از محل تخصیص سال جاری تا کنون در ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های دامغان و میامی با اعتباری با اعتباری بر دو میلیارد و ۴۹۳ میلیون آبیاری قطره ای اجرا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: پرداخت وجه از طرف صندوق ها برای اجرای طرح های آبیاری نوین بر اساس پیشرفت فیزیکی کار، تهیه و تنظیم صورت وضعیت پیشرفت توسط پیمانکار و تائیدیه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها یا سازمان انجام خواهد شد.

شاهینی افزود: از محل توسعه روش های نوین آبیاری برای سالجاری مبلغ ۲۵۴ میلیارد ریال  اعتبار بلاعوض برای استان سمنان مصوب شده است که تا کنون  ۲۵ میلیارد ریال  به استان تخصیص یافت که بین صندوق های توزیع شده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه تاکنون در بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی استان سمنان طرح آبیاری تحت فشار اجرا شده است، افزود: برای هر هکتار آبیاری قطره ای ۷۰ میلیون ریال، بارانی ۶۰-۵۰  میلیون ریال و کم فشار ۳۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی پرداخت می شود.

کد خبر 3031129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha